bertenhenny2015.reismee.nl

Passau- Roermond.

Hoi allemaal, alweer het laatste verslag van onze reis.

Dinsdag 29 september. Passau weer verlaten en grotendeels een route gereden langs de Inn. Ook dit is weer Tempoe Doloe. Via Marktl en na een stop in Wasserburg, waar we allebei meteen de steile klim herinnerde van toen we de Inn hebben gefietst. Meteen vanuit de Altstad steil omhoog. Steeds geprobeerd de snelweg te mijden. Door Kufstein, Worgl en Rattenstein om uiteindelijk in Achenkrich aan de Achensee te belanden . We zijn nu weer in Oostenrijk. Als het weer zo mooi blijft gaan we morgen weer een dagje fietsen. Woensdag 30 september. Vannacht heel koud geweest. Het ijs zit op de camper. We hadden plannen om een dag te blijven om te fietsen rond de Achensee. Maar ik was duizelig en last van mijn Tinitus, misschien door de hoogte, dat we maar verder zijn gegaan. In de hoop dat het lager beter zou gaan. Nu zijn we om te overnachten in Hohenstadt vlakbij Ulm. Donderdag 1 Oktober. Na alweer zo’n koude nacht hebben we besloten om af te zakken langs de Rijn. Eerst een bezoek gebracht aan de prachtige stad Speyer. We hadden nu ook tijd om de Dom te bezoeken. De vorige keer waren we op de fiets en hebben een bezoek aan de Dom overgeslagen. Verder een gezellige stad, jammer dat de onderpuien van alle mooie panden zijn opgeofferd aan de commercie. S’middags nog naar Worms geweest en toen door naar de Moezel. Nu hebben we de meeste rivieren die we ook al eens gefietst hebben weer gezien. Aan de Moezel is het druk, alle campings vol. We belanden op een camperplaats in Graach vlak aan het water. Vrijdag 2 oktober. Prachtig weer, zonnig, wel fris. We fietsen een traject van de Moezelroute, stroomopwaarts naar Berncastle Kues. Veel fietsers onderweg, in de zon is het heerlijk warm, maar zo gauw je een stuk in de schaduw moet fietsen, frisjes. Na de lunch langs de andere oever terug gefietst en heerlijk buiten kunnen zitten. Zaterdag 3 oktober. Nog steeds mooi weer, strak blauwe lucht en een stuk warmer. We fietsen nu de andere kant uit naar Traben Trarbach. Vandaag zijn alle winkels dicht, het is een speciale feestdag. 25 jaar eenwording van Duitsland. We dachten even naar de Aldi te kunnen om het mobielinternet tegoed op te hogen, maar nee dus.Vandaar dat het verslag even op zich laat wwachten. In het dorp is het slacht en herfst feest van de brandweer. Veel muziek, drank en een varken aan het spit. Om 12 uur vuurwerk. Zondag 4 oktober.Heel de nacht heeft het gegoten van de regen, maar als we opstaan klaart het een beetje op. We volgen nu de Moezel met de camper en besluiten net voorbij Cochem nog een stop te maken. De zon schijnt als we terug fietsen naar Cochem. Heel druk, heel toeristisch en een tikje oubollig. Zitten we op een terras koffie te drinken , zitten naast ons de buren van nummer 46. Kom je elkaar in Cochem tegen. Morgen gaan we weer naar Nederland. Maandag 5 oktober. Het is somber weer, bewolkt en veel mist. We hebben vandaag niet de autobaan genomen naar Nederland, maar zijn via een prachtige route dwars door de Eifel gereden. Monschou bezocht, hier was ik voor het laatst geweest toen ik 15 was, niets veranderd. Heimbach zien liggen(op de kaart). Na de lunch in Monschou zijn we binnen door blijven rijden naar Roermond. De bedoeling is om hier nog twee dagen te fietsen en dan naar huis. De weersvooruitzichten zijn niet echt goed, dus we zien wel. We kunnen altijd nog gaan winkelen in het outletcentre. Dan doen ook alle Chinese en Japanse toeristen. Bij mooi fietsweer gaan we donderdagochtend naar huis en als het regent woensdag middag.

Helaas zit het er weer op, ook aan een vakantie van 6 weken komt een eind. Allemaal bedankt voor de gezellige reacties. We voelden ons weer heel bevoorrecht dat we deze reis weer konden maken.

Piet

Hallo
Zover ik begrepen heb hebben jullie weer genoten van deze
Vakantie
Als weer thuis ben kan je de volgende weer gaan plannen
Groetjes

Arja

Na een mooie reis komen jullie alweer thuis.zo te lezen hebben jullie weer genoten.
Welkom thuis.

bob en christine

Welkom thuis. Want wij zeggen altijd zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens. Jammer dat jullie niet even in Heimbach zijn gaan kijken, veel leuker dan Monschau. Alleen wij waren er niet. Verder zijn jullie echt de laatste dagen langs veel plaatsen getrokken die ons ook bekend zijn. Leuk om te lezen. Ook de laatste foto,s zijn weer erg mooi. Wij hopen binnenkort eens de foto,s bij jullie thuis te komen bekijken. Nog een paar "regenvrije"dagen toegewenst en geniet er van.
Gr. christine en bob Bert je mist alleen morgen de skigym!!

Co van der Straaten.

Jullie hebben weer een mooie reis gehad en genoten .Welkom weer in Nederland nog even nagenieten en dan fris er tegenaan Groet'jes Co.

Fred en Ingrid

Bijna thuis. Als de weersvoorspelling klopt, wordt het de 2e helft van de week nog aardig weer. Wel wat kouder.
Bert, Fred en ik zullen morgen een stapje extra doen. Dan compenseren wij het missen van jouw 1e sneeuwfitactie. Nog fijne laatste dagen en wel thuis!

gerriehazen@ hotmail. com

Wat weer een leuk reis en foto verslag zeg

Jenny

Wat een geweldige leuke reis hebben jullie gehad. We hebben ook met jullie genoten van de reis verhalen en foto,s.
Welkom thuis.
Lekker bij komen en dan wacht er op jullie vrijwilligerswerk.Toch ook weer leuk om te doen. Hartelijke groeten van Wijnand en Jenny

Karel Halbmeijer

Goed om te weten dat alles goed is met jullie.
Welkom thuis; we hebben met veel plezier jullie boeiende reis gevolgd. Leuke verhalen en prachtige foto's.
Weer zin om te gaan gidsen Henny?
En Bert: "Weer zin om te varen?"

Tot weldra, groetjes ook van Els.

A&M

Welkom thuis! Fijn dat jullie er weer heel en gezond terug zijn. En dan ook nog met zulke leuke, mooie en grappige verhalen/foto's. Tot snel.
Liefs Arthur, Miranda en Amanda