bertenhenny2015.reismee.nl

Binz - Oranienburg

Maandag 7 september

Eerst een bezoek gebracht aan Binz, leuke oostzee badplaats met veel oude vila’s. Wel een beetje zonde dat alle gevels op de begane grond moesten wijken voor etalages. Over een prachtige route door gereden naar Trassenheiden aan de kust. S’middags een heerlijke fiets tocht gemaakt.

Dinsdag 8 September

Beetje onlogisch maar we zijn vanmorgen terug gereden naar Schwerin over de autobahn. Maar van hieruit willen we dan de route gaan rijden over het Mecklenburger meren Plateau. Leuke camperplaats aan een klein haventje. Op de fiets naar het centrum gegaan en daar het Slot bezocht. Wat een pracht en praal. Er is een speciale afdeling met al het porselein. Heel veel komt uit Meissen. Maar ook prachtig Delfts Blauw. De moeite waard om voor om te rijden.

Woensdag 9 september,

Vanuit Schwering naar Plau am See. Mooie camping wel erg stil. We hebben een plek met uitzicht maar daar moet je wel 1 euro extra voor betalen. Het is hier nog een beetje Oost Duits. Overal moet je een borg voor betalen. S’middags hebben we een prachtige fietstocht gemaakt langs de Plau See. Normaal kun je helemaal rond fietsen, maar vanwege de vele regen, kun je nu de zuidpunt niet meer fietsen.

Donderdag 10 september.

Vroeg vertrokken vanaf de camping en naar Wesenberg gereden. Dit plaatsje ligt aan de rivier de Havel. We hebben een fietsroute boek bij ons van de Havel, dus meteen op pad. Prachtige tocht gefietst niet heel vlak langs de rivier, maar wel door een prachtig natuurgebied. We fietste naar Kratzenberg, in het boek leek het een aardig grote plaats. Nee, dus. Er was een tentje waar we wat konden eten. We moesten contant betalen en dat was een probleem. Wij hadden gedacht hier geld te kunnen tappen. Maar er was zelfs geen winkel. We hebben de portemonees leeg geschud en vonden bij elkaar 11 euro. Dus we zeiden tegen de waardin we hebben 11 euro wat kunnen we daar voor eten. Viel best mee allebei een heerlijk broodje kaas en een koffie, hielden we nog 2,60 over.De camperplaats ligt aan de Havel bij een klein haventje. We zijn net binnen als er een stortbui losbreekt.

Vrijdag 11 september.

Het is miezerig en grijs als we wakker worden. Na de boodschappen rijden we naar Oranienburg. Prachtige camperplaats aan de slothaven. We hebben het slot bezocht met rondleiding. Dit slot heeft heel veel banden met Nederland. Jammer dat het niet gemeubileerd is. Verder lekker rustig zitten lezen.

Jenny

Hoi Henny en Bert.Wat een prachtige belevenis. Ja het lijkt echt nog een beetje op die Oost-Bloktijd zoals jullie dit mee maakten. Alle herinneringen komen bij ons terug van de jaren begin tachtig toen wij er voor de eerste keer waren. Zo leuk om te lezen.Ik ben superblij met jullie laatste mail, zo fijn als ik hem krijg.Nog heel veel plezier van ons beiden.Jenny

Fred en Ingrid

Hoi Henny en Bert. Zondagmiddag zijn we teruggekomen uit Frankrijk. We hebben het heerlijk gehad; mooi weer, behalve de laatste 2 dagen op terugreis. REGEN!
Jammer dat jullie daar af en toe ook last van hebben.
Leuk weer jullie reisverslagen te lezen. Hopelijk hebben jullie straks bij de grens geen problemen, nu overal de grenzen dicht gaan (gevolg: files).
Groeten en we zien uit naar het volgende reisverslag.