bertenhenny2015.reismee.nl

Cesky Krumlov- Passau

Hallo allemaal daar zijn we weer met het vervolg van onze reis. Dinsdag 22 september. Cesky Krumlov ons laatste wereld erfgoed in Tsjechie. Het is niet meer zo druk dus zelfs met de camper kunnen we vlakbij het centrum parkeren. Leuke stad wel veel groepen Japanners, koreanen etc. Het is een behoorlijke klim om het slot te bezoeken. Zeker de moeite waard. Vanaf de heuvel waar het slot op gebouwd is heb je een prachtig uitzicht op de beneden stad. Na de lunch aan het Lipno meer hebben we koers gezet naar oostenrijk. We staan nu in Grein an der Donau en hopen dat het morgen goed weer is om te fietsen. Er was wel een controle aan de grens maar alleen als je vanuit Oostenrijk naar tsjechie wilde. Woensdag 23 september. Ondanks de regen gaan we toch een fietstocht maken naar Ybs. Het is echt prut weer, heet de dag tiefregen. Wel leuk om te doen. Alleen na afloop zit je met alle natte kleding. We hebben de camper nu langs het water gezet kunnen we bootjes kijken. Donderdag 24 september. Weer op de fiets nu de andere kant uit. Zwaar bewolkt maar wel droog. Lunch met Appeltaart ,versgebakken, warm en met slagroom....... In het Gasthof een heel gesprek gevoerd met een man zijn dialect was bijna niet te verstaan. Wat ik begreep vond hij de Dom van Aken mooier dan die van Koln, omdat die dichter bij Oostende lag. Het verband ontging mij een beetje. Ook beweerde hij dat de hoogste berg van Nederland 150 meter was. Vrijdag 25 september. We zijn vandaag verhuisd naar het plaatsje Mondsee aan de Mondsee. Leuke camping pal aan het meer, we zijn wel langs drie campings gereden voor we beet hadden. Nr.1 was al gesloten, nr2 aan de Attersee was mooi, maar omdat er morgen een wielerwedstrijd is wordt alles afgesloten en kun je er dus niet fietsen. Vanmiddag op de fiets naar het centrum gereden leuk druk plaatsje met veel terrasjes. Zaterdag 26 september. Het weer blijft een beetje achter bij de voorspelling. Bewolkt, wel droog 15 graden. We hebben een rondje Mondsee gefietst en alweer geluncht met taart, nu met een heerlijke noten taart. Dat kan als je fietst ,je spieren hebben dan veel suiker nodig. Huh. Prachtige route met maar een klim, wel 12% stijging ( misschien hadden ze in Tjechie nog een bordje over). Zondag 27 september. Via een mooie landelijke route zijn we doorgereden naar Passau, dus weer aan de Donau. Mooie camperplaats gevonden en s’middags een stuk van de Donau route gereden richting Obernzell. Het zonnetje schijnt weer een beetje, de laatste paar dagen was het wel droog maar zwaar bewolkt. In Passau liggen heel veel cruise boten, waarvan de meerderheid Viking is. Maandag 28 september. Vandaag hebben we een etappe van de Innradweg gereden. In Passau komen 3 rivieren samen. We hebben de Inn gevolgd tot aan de Barock stad Scharding, dat is weer Oostenrijk. Prachtige binnenstad. Op de terugweg was de politie bezig met een groot onderzoek in de rivier met duikers. Op mijn vraag wat er aan de hand was kreeg ik alleen als antwoord een onderzoek. Maar gezien de hoeveelheid politie voertuigen was het iets serieus. Maar snel door gefietst. Zoals jullie merken zijn we nu bezig aan het fiets gedeelte van onze reis. Hopen dat het weer mee blijft werken. Tot nu toe hebben we niet te klagen.

Groetjes ook van Bert,

Henny

Ruud en paula

Volgen Jullie op de voet.alweer heel wat kilometers afgelegd.groetjes.

Jenny

Hoi. Zo leuk om deze verhalen van jullie te lezen. Wij hebben ook veel van deze plaatsen bezocht die jullie beschrijven op deze reis.Volgens de berichten kunnen jullie je regen pakken ingepakt houden.
Heel veel plezier nog van ons beiden.

gerriehazen@hoail.comt

Wat een geweldige verslagen en foto's weer zeg