bertenhenny2015.reismee.nl

Giethoorn _ Bad Zwischenahn

Zaterdag 29 augustus, Zwijndrecht – Giethoorn.

Nadat we de camper hadden volgeladen,( ongeveer de halve huisraad plus de inhoud van alle kasten) zijn we op weg gegaan . De eerste stop is Giethoorn. Leuke camperplaats vlak bij het centrum. Het is bijna onmogelijk maar we hebben ontdekt dat we toch iets zijn vergeten. Het nagelschaartje, dat heel fijne, wat zo heerlijk in de hand ligt, dat waar we zo aan zijn gehecht. We hebben overwogen om terug naar huis te rijden en het op te halen maar na lang nadenken besloten maar een nieuwe te gaan kopen. Het zal natuurlijk wel wennen zijn maar het is niet anders.

Het was feest in het dorp. Om acht uur zou de Gondelvaart van start gaan. We hadden wel een kaartje gekocht maar om 10 uur hadden we nog geen Gondel gezien en zijn toen maar terug gefietst.

Zondag 30 Augustus. Giethoorn.

Prachtige fietstocht gemaakt naar de weerribben. Heerlijk weer, wel een beetje drukkend warm. In Blokzijl bij de sluis koffie gedronken met een Blokzijlerbrok met slagroom. Altijd leuk op een terras zitten naast de sluis. Terug op de camping is het nog steeds erg warm. We eten gezellig samen met een stuk of 20 kippen, die scharrelen hier rond. Als ze door hebben dat je gaat eten staan ze allemaal om je tafel.

Maandag 31 Augustus, Giethoorn- Bad Zwischenahn

Vannacht de hele nacht onweer, bliksem en plensbuien. Er zaten heel harde klappen bij. Het begon s’avonds om 11 uur en duurde tot vanmorgen half acht. Gelukkig klaarde het in de loop van de dag weer een beetje op. In Zuidlaren hebben we een stop gemaakt om een nieuw nagelschaartje te kopen. We voelen ons nu niet meer zo ontheemd, het is natuurlijk niet ons eigen schaartje, maar voor deze vakantie moet het maar. We staan nu in bad Zwischenahn op een camperplaats. Leuk dorp met kuroord. Veel winkels en restaurants. Het ligt aan een prachtig meer. Vanmiddag hebben we het meer rond gefietst. Rondje van 15 km. Op de camperplaats is het gezellig druk.

Arthur en Miranda

Ik heb zo aan jullie moeten denken met dat onweer! Wel mooi fiets weer gehad. Foto's en verhalen zijn weer top.
Ooit zullen wij ook tijd hebben om samen op pad te gaan. Kijk er nu al naar uit en ik moet nog 20 jaar....Veel plezier luitjes! Liefs Tuur, Aman en Mir

Jos

Vandaag in Giethoorn geweest met minister Kamp op werkbezoek. Men raakte niet uitgepraat over die 2 Westerlingen die voortijdig gondelvaart hebben verlaten... ;-)

Arja

Zag jullie vertrekken afgelopen zaterdag, ik stond nog te zwaaien, maar geen reactie van jullie kant......
Veel plezier.

Ruud wiekamp

Wat een verdriet. Jullie waren er zo aan gehecht.
Gelukkig is het toch nog goed gekomen.
Veel plezier verder. We hebben gelachen om je mooie verhaal.
Ruud

Co van der Straaten .

Het blijft een prachtig plaatsje Giethoorn gelukkig dat jullie een camper hebben want in een tentje is helemaal niks met regen en onweer. Geniet lekker groetjes Co.

Wijnand en Jenny

Hoi. Wij zijn weer thuis van een leuke vakantie. We hebben veel gewandeld, al hoe wel het weekend van 29-31 augustus was te warm om te N.W.Wij hebben geen buien gehad in Limburg alleen dinsdagmorgen een poosje miezer en woensdagmiddag een bui, dat is al van de hele vakantie.
Prachtige foto,s van Giethoorn, leuk plaatsje he. Zijn jullie al over het verdriet heen, kun je toch wel genieten van al het moois?? ha ha. prachtig verhaal.Kijken uit naar de volgende serie. Wij gaan over 14 dagen bij ons naar de gondelvaart, en we weten het, ze komen zeker een uur later als gepland.Als jullie niet kunnen leven zonder gondels, dan weet je het. Heel veel plezier verder en groetjes van ons beiden Jenny