bertenhenny2015.reismee.nl

Ayr - King Lynn

Hallo allemaal,

Vanaf de camping in Ayr zijn we langs de kust verder gereden. Via Culzean en Girvan kwamen we in Turnberry het summum voor Golf liefhebbers. Elk dorp heeft hier wel een golfbaan. Een Greenfee kost rond de 200 pond. Langs een heel smalle weg naar Cairn Holy gereden, oude grafstenen van 4000 a 5000 jaar voor onze jaartelling. Onderweg passeer je de Electric Braed, een weg, je denkt dat je naar beneden rijdt, maar in werkelijkheid ga je omhoog. Je gelooft het pas als je stilstaat op een parkeerstrook en de camper in z’n vrij zet, hij loopt echt naar beneden. Het is een of ander magnetisch veld. Volgende dag Kirkcudbright bezocht, heel gezellig plaatsje. Via Castle Douglas, het zoveelste kasteel, naar Gretna Green. Wel bekend trouw oord in vroeger tijden. In de oude smidse, waar vroeger de huwelijken werden gesloten, foto’s gemaakt met de handen op het aambeeld, als teken van trouw. 2 dagen later waren we 42 jaar getrouwd, dus dat zit wel goed. Als we zijn aangekomen in het Lake district, merken wij dat wij ons niet hebben gerealiseerd dat Engelse scholen een week vrij hebben met Pinksteren. Overal druk en geen plaats meer op de campings. Wel alle leuke plaatsjes in het gebied bezocht, bv. Keswick met een gezellige markt midden in het centrum heel gezellig en prachtig weer, 21 GRADEN, en zon. Uiteindelijk hebben we een camping gevonden net iets buiten het gebied. Zondag een prachtige toeristische route gereden langs de meren. De middag werd heel spannend, op een smalle weg, werden we klem gereden door een touringcar die was te breed en had moeten wachten in de passeerstrook. Wij konden niet naar achteren, daar stond een hele rij auto’s. De bus chauffeuse weigerde haar spiegels in te klappen, dan was het probleem opgelost en kon zij verder de kant in. Iedereen zij tegen haar dat zij dat moest doen, maar ze deed het niet. Door steeds een beetje naar voor en naar achter te sturen, nadat veel auto’s achter ons waren gekeerd, konden we er eindelijk langs. Het nare is dat er van die stenen muurtjes staan langs de kant. Het heeft 45 minuten geduurd en er stond een giga file, maar de camper is nog heel. Overnacht bij een Farmshop. Maandag via een leuke route door het prachtige landschap doorgereden naar York. Overnacht in de buurt van York in Pocklington . Vandaag zijn we verder afgezakt naar het zuiden en slapen nu in King Lynn. Het is hier wel veel drukker. Morgen gaan we een dagje naar Cambridge en dan door naar de camping vlakbij het verhuur station.Dan zit deze reis er al weer bijna op.

Groetjes ook van Bert,

Henny

Jos

...en ik dacht dat 50 euro voor 18 holes pittig geprijsd was! Veel plezier in beautiful Britain.

Wijnand en Jenny

Hoi wat een leuke spannende dingen maken jullie mee. Mooi die foto bij de smid, en het verhaal er bij. Gefeliciteerd met jullie 42 jarig huwelijk. En ook leuk zo samen op de foto. Wat is de vakantie weer snel gegaan he.Gisteren nog aan jullie gedacht, we zijn in Schoonhoven geweest naar de zilvermarkt. En dus bij collega,s van jou Henny gekeken.Het was heel druk en gezellig.Hele mooie dingen gezien.Nog veel vakantie plezier en groeten van ons beiden. Jenny

Arja

Weer mooie verhalen die jullie beleven en mooie foto's, geniet nog een paar dagen.

ernavranken@hotmail.com

Hoi luitjes,

Hoe kan het er al weer bijna op zitten jullie zijn toch pas net weg. Time fly's when your having fun...

Fred en Ingrid

Wij hebben gezien dat jullie het huwelijksverbond nogmaals hebben gesmeed. Nog van harte gefeliciteerd!
Een goede thuisreis en tot in Zwijndrecht.