bertenhenny2015.reismee.nl

Fort William - Ayr

Na de mooie treinreis vanuit Fort William zijn we de volgende ochtend een deel van die route weer met de auto gereden. Gestopt bij het sluizencomplex Neptune. Er zijn zes sluizen en het duurt anderhalf uur om het Loch Lochy te bereiken. In Glenn finan gestopt bij het monument wat herinnert aan de Jocobieten opstand van 1845.Een poging gedaan om naar Castle Tioram te rijden maar de weg was te smal, halverwege omgekeerd. Via Strontian zijn we naar de veerpont gereden in Corran en vandaar naar de camping in Oban. Mooi gelegen aan het eind van een 4,5 km lange smalle eenbaansweg. Schitterend uitzicht, maar hadden we in Ullapool het idee op Nova Zembla te zitten deze nacht leek meer op een Noordpool expeditie. De volgende dag die smalle weg weer neer beneden. Een prachtige route via Killan, dorpje met een oude watermolen en een stroomversnelling, bracht ons naar Blair Athol Castle. Heerlijk zonnig weer in de middag , kasteel heeft 30 kamers die je kunt bezoeken. Mooi ingericht met veel serviesgoed en meubels. Terug gereden naar Aberfeldy om te overnachten. Maandag morgen zijn we eerst naar het dorpje gelopen en toen begonnen aan de Trossachroute. Eerste stop bij de Hermitage van Dunkeld en daar een leuke wandeling gemaakt. In Crief, leuk levendig stadje met gezellig centrum gestopt voor de lunch, heerlijke Steak Pie gegeten. Vervolgens weer verder via de prachtige route en ook deze middag schijnt de zon weer. Balloch was het eindpunt en van hieruit gaan we met de trein een dag naar Glasgow.

Glasgow was echt een verrassing, wat een leuke, mooie en gezellige stad,( wij hadden meer de verwachting van een grauwe industriestad). Veel historische gebouwen maar ook prachtige moderne architectuur. Vanuit Balloch ben je met de trein in 45 minuten midden in het centrum. Eerst de Hop on Hop off bus genomen de tour duurde bijna twee uur en laat heel veel van de stad zien. Na de lunch weer met de bus en nu steeds uitgestapt bij alle dingen die we graag wilden zien. De stad heeft ook prachtige winkelstraten met alle grote merken zoals Dior en Prada. Er is een straat met alleen juweliers zaken. De goedkoopste ring was 500 pond. Ik zag een hele mooie, koste maar 24000 pond, maar Bert vond dat te duur. Nou ja !!. Vandaag zijn we begonnen met een rondrit langs Loch Lomond. Gelukkig schijnt nog steeds de zon, dat maakt het net iets leuker. We zakken nu langzaam weer af naar het zuiden en zijn nu aangekomen in Ayr.

Wijnand en jenny

Hoi vakantiegangers.Wat leuk dat jullie ook in Glasgow zijn geweest, wij vonden het ook zo,n mooie stad. jullie treffen het ook met het weer, zo te lezen.Geweldig wat jullie weer zien en ondernemen.Bert ik wist niet dat je zo,n krent was, maar Henny, je maakt hem gewoon zelf, leuke uitdaging.We kijken uit naar jullie volgende verhaal.Veel reisplezier van ons beiden. Jenny

Fred en Ingrid

bert, nog even door sparen, dan kan je wellicht die ring nog gaan kopen voor Henny.
Hopelijk zit het weer de laatste week ook een beetje mee. In Nederland is het ook steeds te koud, dus wat dat betreft missen jullie niet veel.
Geniet er nog maar van. Die plantenkas is overigens ook schitterend!