bertenhenny2015.reismee.nl

St Andrews- Alford- Inverness-Fort Augustus- Ullapool-Portree-Fort William.

St Andrews konden we niet bekijken, nergens mag je met de camper parkeren. Wel zijn we met de camper dwars over hole 18 van de beroemde golfbaan van St. Andrews gereden. Via de prachtige Highland Tourist Route verder gegaan en een bezoek gebracht aan Fettercairn met een toeganspoort speciaal gebouwd voor het bezoek van koningin Victoria. De Highland route gevolgd via leuke kleine dorpjes naar de camping in Alford. Gelegen in een prachtig park vlakbij Kildrummy castle. De volgende dag via Grandtown on Spey, waar een leuke farmers markt was, naar Findhorn aan de kust. Een eco community met speciale regels voor de inwoners. Brodie Castle bezocht, zeer langdradige gids, benoemde werkelijk alle kasteelbewoners vanaf de 13 eeuw. Na 3 was ik de draad kwijt en heb alleen nog maar de inrichting bewonderd. Door naar Inverness, camping aan het water met uitzicht op de besneeuwde bergen. De volgende dag op zoek naar het monster van Lochnes. Mooie route maar geen monster ondanks alle onderzoekingen die er zijn gedaan.Overnacht in Fort Augustus aan het Callodonian Canal. Dorpje met 6 sluizen, gezellige drukte. Loch nes verder langs gereden en via Inverness naar de A837 een eenbaansweg van 50 kilometer lang met hier en daar een passeer strookje, je moest steeds een passerstrook vooruit kijken. Wel een super mooie route. Overnacht in Ullapool, vissersdorpje met prachtig uitzicht, ww stonden aan het water, heel leuk. Totdat het s’avonds ging stormen en stortregenen. Het leek meer op Nova Zembla. De volgende morgen kalme zee, zonnetje.Via de West Coastal Ross Trail verder gegaan, veel gestopt onderweg, super mooi. Ook hier weer de leuke kleine dorpjes. Aangekomen in Portree, brug naar de camping was een paar planken en de leuning idem dito. Heerlijk weer, gewandeld naar het centrum. Vanuit Portree naar Dunvagen Castle. je kunt hier elke dag wel 5 kastelen bezoeken. Kasteel bezichtigd en in de tuin gewandeld. De routes zijn prachtig de wegen iets minder.Op de camping in Fort William buiten in de zon gezeten. Vanmorgen moesten we vroeg op om een kaartje te bemachtigen voor de wereld beroemde stoomtrein reis van Fort William naar Mallaig het meest noordelijk station van de UK. Het mooie weer is weer voorbij we hebben nu weer echt schots weer, maar gelukkig voor ons viel de schotse zomer in onze vakantie.

Groetjes, ook van Bert,

Henny

Ruud en paula

Wat een leuke dorpjes hebben jullie al bezocht. Geniet er van.

Arja

Loopt Bert straks in een kilt door de straat? ????

Ruud en Paula

Met het lezen van jullie verhalen, en niet te vergeten de mooie foto's genieten wij ook een beetje mee.
Groetjes van ons. We kijken uit naar het volgende beeldverslag.
Paula en Ruud

wijnand en jenny

Hoi Henny en Bert. Wat late reaktie door dat we gisteravond zijn thuis gekomen van onze vakantie. Leuk om alles te lezen, voor ons ook verschillende bekende plekjes. Prachtige foto,s. Ik ga gauw naar jullie 2de beschrijving en foto,s. groetjes van ons beiden. Jenny

Fred en Ingrid

Jammer dat het monster zich weer niet liet zien. Het lijkt ons erg mooi daar. Geniet er maar van.
Zit de kilt lekker Bert? En spelen jullie al doedelzak?
Groeten van ons beiden.

Christine en Bob

Wat een belevenis weer, ook het weer!! en wat een prachtige foto's. Misschien moeten wij toch ook eens een keer naar Schotland, maar ja het weer hé. Wij zijn even in de Eifel geweest en daar was het lekker zonnig.
Wie weet krijgen jullie nog wat meer zomer. Terwijl ik dit typ tikt de regen op het dak boven mijn hoofd, dus echt Hollands weer.
Groetjes en geniet maar lekker
Christine en Bob