bertenhenny2015.reismee.nl

De eerste week

Hallo allemaal. De eerste week zit er al weer op.

Reizen met de Eurostar door de tunnel is toch een beetje raar idee, zit je lekker een boek te lezen in de trein vaart er een suoertanker over je heen. Al met al zit je maar 25 minuten in de trein.Camper opgehaald net buiten Londen. De eerste dag maar klein stukje gereden, even wennen aan het links rijden. Overnacht in een boomgaard vol met bloesems. Wel primitieve camping. Zaterdag naar het leuke stadje Peterborough gereden. Lopend naar de stad gegaan 40 minuten lopen, maar terug hebben we de stoomtrein genomen.De andere ochtend de stad weer uit was een probleem, overal file vanwege een truckfest.Via een prachtige route door Gainsburough,Lincoln en Doncaster naar York. Leuke camperplaats bij een boer. Weer lopend naar het centrum een uur heen en ook een uur terug.We zaten wat te drinken op een terrasje in de zon en tegelijkertijd goot het van de regen.De volgende morgen via een leuke route door allemaal "Mid summer"dorpjes naar de kust. Het plaatsje Wytham is een soort Volendam. Heel druk en giga rijen voor de Fish and chips.Na de lunch gingen we weer verder nu naar Hexham vlak aan de Hadrian Wall ( gelopen in 2011) dus bekend terrein. Schotland is prachtig groen dat houdt wel in dat het vaak regent.Dat klopt we hebben alle soorten al gehad. Plensbui, stortregen, tiefregen en miezer. Ook een bui hebben we al gehad van s'morgens 5 tot s'avonds 7. Maar goed het was maar 1 bui.Via een scenic route zijn we de volgende dag aangekomen in Peebles. Leuk Engels satdje, maar uitgestorven.Onderweg naar Edeinburgh hebben we de Melrose Abbey bezocht.Vanaf de camping in Edinburgh konden we met de bus naar de stad. De eerste middag even wezen kijken en de volgende dag met de Hop on Hop of alle bezienswaardigheden af gegaan. Mooi helder weer maar wel fris. Vanmorgen eerst de LPG bijgetankt, spannend hadden we nog nooit gedaan een lieftallige jonge dame heeft ons geholpen. We koken en verwarmen op LPG maar in het noorden van Schotland is dat niet te krijgen. We zijn om de stad heen gereden en via de grote brug naar de andere kant van de baai. Ook vandaag weer mooi weer. Rondje gereden langs Loch leven en een stuk gewandeld langs het meer.Nu zitten we in St Andrews wat we morgen gaan verkennen. Zo dat is het voor de ze week,

Groetjes allemaal ook van Bert,

Henny

Co van der Straaten.

Jullie hebben vast niet in die lange rij gestaan ik dan maar honger veel plezier .Groetjes Co.